Het volgende kwam ik tegen op de site van mijn vroegere collega Inge:
Vorig jaar zond Het uur van de wolf een documentaire uit over Haruki Murakami, een van mijn favoriete schrijvers aller tijden. Omdat Murakami omgeven is door mysterie en niet vaak publiekelijk te bewonderen is, had de documentaire maakster een creatieve oplossing bedacht. In Japan vroeg zij verschillende mensen hun favoriete fragment voor te lezen van Murakami. Helaas is niet de hele documentaire te bekijken, maar ik wil jullie het juweeltje van krap 3 minuten niet onthouden.
Stel nu dat wij dit voorlezen nu in zouden zetten als hulpmiddel om mensen in grote getale naar de bibliotheek te lokken. We doen een oproep aan al onze klanten om mee te doen, en een geluidsfragment in te sturen, waarop ze hun favoriete scène uit een boek voorlezen. We selecteren de mooiste fragmenten en zetten ze op onze website.
Veel werk? Vast en zeker, maar ook meer dan de moeite waard. Het filmpje van Murakami deed mij in elk geval meteen weer naar mijn eigen Murakami boekenstapel grijpen.
maandag 12 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 reacties:
Ik vind het een supergoed idee,
of het in praktijk te brengen is?????
Zou erg leuk zijn.
Een reactie posten